Дизельний двигун автомобіля

Використання дизельного двигуна в автомобілебудуванні почалося з представлення в 1923 році першого дизельного вантажного автомобіля. В 1927 році фірма Bosch налагодила серійне виробництво систем дизельного вприску для автомобілів. Внаслідок удосконалення дизельних паливних систем компанією Bosch в 1936 році з‘явився перший легковий автомобіль з дизельним двигуном.

З тих часів дизельна технологія постійно розвивалася і удосконалювалася, а нові винаходи робили її безпечнішою, економічною та більш екологічною. Вирішальним моментом в розвитку дизельних систем є поява електронного управління і прямого вприску палива. Сучасний дизельний двигун з прямим вприском економічніший на 30% в порівнянні з звичайним бензиновим двигуном.


Для прикладу сучасної системи дизельного двигуна, розглянемо систему прямого вприску фірми Bosch.

В неї входять такі складові:

-          Електронний мозок – Блок управління двигуном.

Головною складовою сучасної системи вприску являється електронний блок управління, який часто називається EDC (electronic diesel control). Цей блок керує всіма процесами системи вприску.

-          Підігрів камери згорання.

Для ідеального пуску двигуна в камері згорання необхідно створити відповідну температуру. Для цього блок EDC активує свічки накалу – це дуже важливо, так як тільки при високому стисненні і відповідної температури дизельне паливо може загорітися. Додаткового запалюючого пристрою як в бензинових двигунах у вигляді свічок запалення в дизельному не має. Сучасним системам необхідно не більше 2-х секунд для підігріву камери згоряння до необхідної температури.

-          Подача повітря.

Для забезпечення меншої витрати палива електроніка вимірює масу повітря яке поступає в циліндри двигуна і вприскує відповідну дозовану кількість палива. Якщо подати більшу кількість палива, то воно не згорить через не хватку кисню, а менша кількість палива призведе до втрати потужності двигуна. Для забезпечення точності в сучасних дизельних двигунах використовують витратомір повітря. Він встановлюється в повітропроводі, через який двигун всмоктує повітря, і точно вимірює кількість повітря поступаю чого в двигун. Це значення передається в блок управляння, який в свою чергу керує паливними форсунками для точного вприску дизельного палива.

-          Дросельна заслінка.

Сучасний двигун оснащується дросельною заслінкою. Вона виконує дуже суттєву функцію в дизельному двигуні. Коли режим руху автомобіля не потребує великої потужності, дросельна заслінка перекриває притік свіжого повітря, а одночасно з тим відкривається клапан рециркуляції відпрацьованих газів і свіже повітря змішується з відпрацьованими газами. В дійсності такий процес погіршує згорання і занижує температуру в камері згорання. Як наслідок – у відпрацьованих газах знижується рівень окису азоту, а це дозволяє вписуватися в екологічні норми.

-          Подача палива.

Для подачі палива в сучасних дизельних системах використовується занурений в паливний бак або встановлений поза баком електричний насос. Він постачає паливо через фільтр тонкої очистки до насосу високого тиску (ПНВТ)який створює тиск палива до 2000 бар. Такий високий тиск необхідний для максимально-якісного розпилювання палива через форсунку по камері згорання і забезпечення ефективного згорання. Дизельне паливо від насосу високого тиску поступає в розподільчу трубку, від якої окремими трубопроводами живляться паливні форсунки кожного циліндра. Форсунки поділяються на електромагнітні-форсунки і п‘єзо-форсунки. Цих два типи форсунок працюють на стільки швидко, що дозволяють зробити за один хід поршня декілька попередніх, основних і наступних вприсків палива. При цьому електроніка керує довго тривалість кожної порції вприску. Точне дозування подачі палива забезпечує тишу роботи двигуна, його потужність і економічність.

-          Випуск відпрацьованих газів.

Для аналізу відпрацьованих газів встановлюється датчик в вихлопній трубі який подає сигнали на блок керування  двигуном для коректування кількості подачі палива. Після кожного згорання з вихлопними газами виходять частинки сажі. Для запобігання попадання сажі в атмосферу автомобілі обладнують сажовими фільтрами який вловлює частинки сажі.

Через інтернет-магазин автозапчастин CARS-PARTS.COM.UA Ви можете замовити необхідні Вам запчастини та деталі дизельних паливних систем таких брендів як Bosch, Denso, Siemens, Delphi.

Ще із рубрики Статті

Обговорення закрито.