Огляд вживаного автомобіля перед покупкою, або як не пошкодувати, що гроші заплачено, а їздити нема на чому.


Ретельний огляд при купівлі уживаного автомобіля виявить багато недоліків, які намагаються приховати, що дозволить знизити ціну або зовсім відмовитися від невигідної купівлі.

Перевірка документів на автомобіль.Огляд автомобіля необхідно починати з перевірки документів – технічного паспорта автомобіля. Потрібно звірити номери кузова й двигуна, а також ідентифікаційний номер транспортного засобу (VIN) з даними, що зазначаються у документах. На різних марках авто таблички та наклейки з номерами можуть перебувати на передній панелі, на крилі, на порогах, стійках кузова, підлозі багажника і т. д. Уважно огляньте кріплення таблички до деталі, а також вигляд та форму букв і цифр. Неакуратно заклепане з’єднання, сліди зварного шва навколо вибитого номера кузова, знаки “що скачуть” або просто нерівні знаки – можливі ознаки проблем з реєстрацією автомобіля та його нечистого  минулого.

Оглядаючи автомобіль зовні, необхідно виявити явні чи непрямі ознаки та сліди ремонту після аварії. Правда якщо геометрія кузова добре відновлена, а також дотримані технології обробки, підготовки та фарбування поверхонь, то без спеціальних приладів і обладнання автомобіль практично неможливо відрізнити від небитого. Проте перед продажем на якості автозапчастин та робіт часто економлять і пропонують “косметично” відремонтований автомобіль, а це знижує безпеку, довговічність і інші його експлуатаційні властивості.

Сліди неякісного ремонту, як правило, видно неозброєним оком. Також бажано, щоб при огляді автомобіль був чистим – тоді є менша ймовірність не помітити іржу та інші дефекти кузова та запчастин.У більшості теперішніх авто передні крила (деталь що найбільше потерпає при ДТП) зйомні. Тому слід уважно оглянути їх кріплення, а також петлі дверей, кришки капота і багажника. Якщо на гранях головок болтів кріплення збита фарба, шайби зміщені щодо свого заводського “сліду” або замазані зверху свіжою фарбою, значить кузовний елемент знімали, що є вірною ознакою ремонту. Також про це можна судити за нерівним слідом кузовного герметика, що наноситься на заводі під стики крил та інших кузовних елементів. У разі якщо болти замазані антикорозійним складом, його можна очистити в декількох місцях тканиною, змоченою уайт-спіритом.
В іномарок нерівномірні або неоднакові зазори між кузовними деталями, наприклад капотом і крилами, або їх перекос, як правило, є ознакою відновлення після аварії. У вітчизняних автомобілів такі дефекти нерідко буваютть заводські.

Відколи фарби й тріщини і подряпини на краях кузовних запчастин, а також на порогах, нижніх частинах крил та колісних арок, навіть замащені фарбою або антикором, приведуть до ржавіння металу кузова. Здуття пофарбованого елементу є ознакою наскрізного пошкодження автозапчастини. Огляд боковини автомобіля з відстані 3-4 метра при рівному денному світлі дозволяє виявити розбіжність кольору фарби на сусідніх кузовних елементах, що свідчить про економію на ремонті. Іноді правильно підібрана і якісно нанесена фарба вицвітає від часу інакше, ніж “рідна”.
Побачити вм’ятини й погано відновлені після деформації елементи кузова (крила, двері, капот і т.д.) можна по нерівномірності відбиттів і світлових відблисків, подивившись уздовж автомобіля від переднього крила до заднього. Так само варто оглянути капот і кришку багажника. Їх лінії повинні бути плавними, без неприродних зламів.
Для того щоб визначити, пофарбований автомобіль чи ні, іноді буває досить відігнути гумовий ущільнювач скла. Помітна на дотик сходинка шару лакофарбового покриття або розбіжність кольору – явна ознака ремонтованого і фарбованого автомобіля. Про те ж говорять сліди фарби на краях гумових ущільнювачів скла, дверних ручок і т. д. Часточки пилу в шарі фарби – пряма ознака неякісної роботи при покрасці.
Система випуску (трубопроводи і глушники) повинна бути міцно причеплена до кузова і не гойдатись. При русі елементи вихлопної не повинні зачіпати за кузов.
Жирна сажа на внутрішній поверхні вихлопної труби вказує на велику витрату масла, що  свідчить про сильне зношення двигуна, і скору дорогу роботу по заміні вироблених запчастин мотора.
Визначити стан амортизаторів можна приблизно – оглядом стійок підвіски на предмет виявлення вологих плям і патьоків рідини чи змазки.
Перекіс автомобіля на рівному майданчику говорить про проблеми із станом або поломку пружин підвіски автомобіля.
Мастило на пильниках шарнірів рівних кутових швидкостей (ШРУСІВ), а також його розбризкування навколо – по колесі, підкрильнику і т.п., ознака їх розриву і ймовірного попадання в шарніри (ШРУС) бруду та пилюки, що швидко виводить їх з ладу. Та змушує робити їх заміну.
Непорушність передніх коліс при легкому похитуванні керма (не більше 5 °) вказує на на завелику зазори в рульовому механізмі.
Нерівномірний знос гумових шин  на колесах автомобіля (наприклад, односторонній або “плямистий”) показує як на невірно відрегульовані кути установки коліс (розвал-сходження), так і на несправність ходової частини автомобіля, і навіть порушення геометрії кузова.
Бажано оглянути гальмівні диски, а якщо можливо, помацати їх кромки через вікна колеса. Відчутна сходинка на кромці (більше 0,5 мм), як правило, говорить про необхідність заміни або проточки. Стара іржа і “шорсткість” на робочих поверхнях гальмівних дисків, найчастіше задніх коліс, говорить про заклинювання супортів і несправність гальмівних механізмів. Однак легкий рівномірний ржавий наліт, який з’являється за кілька днів стоянки в сиру погоду, не є ознакою несправності.

Огляд та виявнення несправностей в автомобілі, що ви бажаєте придбати на місці дасть Вам попередню більш чітку картину про стан автомобіля. А також ряд сильних аргументів при торгах про ціну. Як мінімум ви зможете зменшити його вартість на приблизну вартість автозапчастин, які потрібно міняти, та робіт по заміні цих автозапчастин.

Ще із рубрики Статті

Обговорення закрито.