Силова електрика автомобіля. Основні моменти.

Отже, що таке силова електрика автомобіля. Які особливості та нюанси можуть виникати в її роботі. На що звернути увагу в першу чергу. З чого вона складається? На перший погляд, нічого важливого в даних агрегатах та запчастинах немає, проте автозапчастини силового струму двигуна є чи ненайважливішими складовими електропроводки сучасного автомобіля, а особливо слід звернути увагу на такі вузли та автозапчастини як акумулятор, генератор, катушка запалювання автомобіля, стартер та проводи що їх з’єднують. Основні поломки, що можуть виникнути в роботі даних автозапчастин перевіряють за допогою амперовольтметра. Отож, на що звернути увагу для правильної роботи основних агрегатів силової електрики двигуна автомобіля.

Почнемо з акумулятора. Акумулятор є агрегатом, що дає початковий струм, для того щоб завести автомобіль, а також підтримує життєдайність його електричної системи при виключеному двигуні. Зверніть увагу щоб акумуляторна батерея була без тріщин, слідів ударів, вмятин, сколів. Акумулятор повинен експлуатуватись в умовах чистоти, тобто мова йде не лише щоб клеми та верхня стінка були чистими, намагайдесь зберегти від забруднення і бокові стінки, оскільки сильне забруднення акумулятора сприяє втратам електричного струму, та сили дії акумулятора.

Якщо на стінках акумулятора або на близькостоячих від нього запчастинах замітні сліди електроліту, це говорить про те що рівень електроліту є занадто високим, або про те, що під час роботи автомобіля електроліт закипає. Це вказує на несправну роботу генератора чи регулятора електронавантаження або про сульфітацію пластин акумулятора. Це є небезпечно як для самого акумулятора, так і для інших автозапчастин. Проте, дуже часто погана робота акумулятора чи дуже швидка його розрядка залежить від маси інших причин, які можуть критись і не в роботі самої акумуляторної батареї, а зовні. Наприклад, недостатня ізоляція дротів, що з’єднують агрегати, їх окислення, підключення великої кількості споживачів до акумулятора, погана робота генератора, недостатньо натягнутий ремінь генератора та ін.

Особливу увагу акумулятору потрібно приділяти взимку, а особливо в сильні морози, прогрівайте його перед увімкненням навантаження, короткочасовим включенням дальнього світла.

Робота генератора. Неправильна робота цього елемента силової електрики може служити причиною багатьох несправностей автомобіля. Проста діагностика роботи генератора є  справою нескладною і не потребує особливих знань. Якщо при включенні запалення лампа зарядки акумулятора світить тьмяно чи не світить взагалі, то в першу чергу потрібно перевірити як натянутий ремінь генератора. Якщо ремінь натягнутий нормально, то на предмет поломки потрібно перевірити регулятор напруги, випрямлювач струму, чи стартер. Також провірити всі з’єднання  та контакти на предмет обривів, правильного кріплення та окислення, при виявленні несправностей їх необхідно виправити. Також найчастіше виходять з ладу та потребують заміни такі автозапчастини як реле та діодний міст генератора.

Несправність стартера. На відміну від вище вказаних автозапчастин стартер являється основним споживачем напруги в момент заведення автомобіля, тому його поломка не дасть можливість завести авто без сторонньої допомоги. Якщо при увімкненні запалення автомобіля ніяких дій не відбувається (стартер, двигун не крутяться, не чути ніяких звуків та клацань) то проблема може знаходитись у неробочій групі контактів в замку запалення, поганому контакті на клемі акумулятора, чи поломці втягуючого реле стартера. Якщо клацання відчуваються, то проблема, скоріш за все, криється в якорі або щітках стартера. В любому випадку стартер доведеться знімати для більш детальної діагностики. У випадку коли стартер крутиться, а двигун не заводиться, або стартер працює із невластивим йому шумом, то швидше за все причина криється в з’єднанні маховика та шестерні, або неправильному положенні стартера (трапляється якщо стартер ненадійно закріплений).

Важливим елементом в електрозабезпеченні автомобіля є катушки запалювання (в залежності від типу двигуна та марки авто їх може бути різна кількість). Перевіряється справність катушки наявністю іскри на виході. Перевірка здійснюється на спеціальному стенді, або за допомогою тестера при включеному двигуні. Як правило така автозапчастина як катушка запалювання не ремонтується а замінюється на нову.

В автомобілях із розпреділеним запаленням необхідно слідкувати за кришкою трамблера, вона повинна буди без позкоджень та тріщин. Пошкодженна кришка трамблера може призводити до того що двигун може трояти, також погіршиться швидкість запуску двигуна. Також потрібно слідкувати щоб в середині кришки трамблера небуло окислень та зрогених частинок.

І на загал необхідно додати, що всі роботи по діагностиці та ремонту електрозапчастин автомобіля необхідно проводити при знятій з акумулятора “плюсовій” клемі. Вся проводка повинна бути надійно ізольована, контакти надійно дотягнуті, окислені місця зачищені, а в місцях з’днання з “масою” на повинно бути ржавчини та змаски. Це дасть можливість збільшити тармін експлуатації даних автозапчастин, та зменшити свої витрати на придбання нових автозапчастин, які є зовсім не дешеві.

Ще із рубрики Статті

Обговорення закрито.